Monday, November 5, 2012

Buah-buahan Anti Kanser.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Buat calon SPM dan STPM, selamat menduduki peperiksaan masing-masing. Kepada rakan-rakan blogger semoga anda semua sihat.

Untuk sihat tubuh badan kita perlu makan makanan yang seimbang dan bersenam. Salah satu makanan yang mempunyai banyak faedah ialah buah-buahan.  Tabiat makan buah-buahan dapat menyihatkan tubuh badan kerana ia mengandungi banyak vitamin dan garam mineral.

Berikut ialah buah-buahan yang boleh bertindak sebagai anti kanser kerana mengandungi banyak anti-oksidan.

Sumber: Google Plus
Kebanyakan buah-buahan dalam foto di atas boleh didapati di negara kita. Beruntungnya kita....tapi berapa ramai orang kita yang ambil buah sebagai snek? Orang kita lebih suka makan makanan segera yang banyak mengandungi MSG. 

Apa pendapat anda?

11 comments:

Kesuma Angsana said...

tq share ye, mmg gemar sngat makan buah2an ni hehe

shaiful zaidi said...

@Kesuma Angsana
sama la kita..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Terima kasih perkongsian ini. Buah manggis pun masuk dalam senarai yea..

shaiful zaidi said...

@Pokok Manggis Depan Rumah
salam..manggis baik utk cegah kanser...

KorN said...

nasib baik mak saya ada tanam anggur blakang rumah. balik kang nak petik lah

shaiful zaidi said...

@ KorN
wah..anak pokok anggur kat umah...bagus tu..

krole said...

tq bro for sharing this info...amat berguna..trus bookmark~

Kasih Salina said...

betol tu, ramai yg lebih suka kan snek lagi drpd buah..ke semua buah2 tu sedap..

shaiful zaidi said...

@ krole
terima kasih

shaiful zaidi said...

@Kasih Salina
salam...
sedap dan baik utk kesihatan...

mama aini said...

thanks share info ni..skrg ni mama minum jus manggis..

Related Posts with Thumbnails