Tuesday, May 18, 2010

Api Bila Kecil Menjadi Kawan, Bila Besar Menjadi Lawan

Api lilin yang kecil menjadi teman kita jika tiada bekalan elektrik. Ia membantu kita menerangi sebahagian ruang kehidupan kita. Ia juga dapat menghindari kita dari ketakutan akibat kegelapan malam. Walau bagaimanapun, api bila dah besar, ia boleh membakar dan memusnahkan segala-galanya. Ia tidak lagi memberi faedah kepada kita, malah menyebabkan kerugian dan kesengsaraan yang berpanjangan kepada kita.

3 comments:

Leenoh said...

Salam.

Terima kasih kerana menziarahi blog Kehidupan Bersih.

Syor untuk anda..Kalau anda ada masa lapang pada Sabtu ini pergilah ke Masjid al.Majidi Sg.Layar Hujung, laporkan suasana aktiviti Kursus Haji.Ambillah gambar banyak-banyak.

Dan benarkan saya salin (copy) gambar-gambarnya kerana pada peringkat permulaan dulu saya juga terlibat dengan kursus tersebut, sekarang telah pindah ke Shah Alam.

Shaiful Zaidi said...

Salam..InsyaAllah...nanti ada kelapangan saya pi. Hari Sabtu ni tak dapat pi coz saya nak ke Shah Alam..ada jemputan kahwin.

Shaiful Zaidi said...

Salam...terima kasih atas komen yang membina.Sebenarnya, saya masih dalam proses belajar menulis blog. Pengalaman bloger2 lain amat diperlukan untuk memantapkan blog ini. Thanks again..

Related Posts with Thumbnails