Sunday, July 4, 2010

From Bedong to Pokok Tai


Hari ini aku melapor diri di Kolej Matrikulasi Teknikal Kedah, Pokok Tai, Pendang. Mulai minggu depan aku akan mula bertugas sebagai pensyarah di sini. Sedih rasanya hendak meninggalkan alam persekolahan khususnya SMK Bedong yang telah menjadi tempat aku mencurah ilmu sejak dua setengah tahun yang lalu. Kini setelah lebih 10 tahun aku berkhidmat di tiga buah sekolah, aku diperlukan pula untuk mengajar di Kolej Matriks. Masa bersama warga SMK Bedong hanya tinggal beberapa hari. Minggu depan aku akan berhadapan depan suasana baru, rakan-rakan baru dan pelajar-pelajar baru. Aku berharap aku dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran baru tersebut. Di manapun aku...aku tetap cikgu.

Kolej Matrikulasi Teknikal Kedah

No comments:

Related Posts with Thumbnails