Sunday, September 21, 2014

Bersiar-siar di Tok Bali, Kelantan Darul Naim.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

       Semalam, saya bertolak dari Kok Lanas menuju ke Ketereh, kemudiannya ke Melor. Dari Melor, saya melalui Gunong dan sampai di Jelawat. Dari Jelawat saya melalui Beris Ladang dan akhirnya sampai di Tok Bali. Jaraknya lebih kurang 45 km. Nak tahu bagaimana saya tau jalan ni?..Google maps la..

      Tok Bali nama yang sering saya dengar. Tapi saya tak tau sejarahnya...Ada rakan yang sudah sampai ke Tok Bali dan mencadangkan saya bercuti di situ. Jadi petang tadi saya datang surveylah dulu..Memang cantik pantai kat Tok Bali ni.

     Saya singgah di Tok Aman Bali Beach Resort. Wow...cantik tempatnya. Ada banyak fasiliti dan dekat dengan Pantai Bisikan Bayu. Setelah meninjau dan bersiar-siar di pantai, saya menuju ke Besut, yang bersempadan dengan negeri Terengganu. Kat Besut, singgah beli keropoklah..
Lepas tu berangkat baliklah..


In sha Allah, nanti boleh bawa family mai kat Tok Bali..Tempat makan pun banyak..
Jom cuti-cuti di Malaysia..pastikan Tok Bali salah satu destinasi pilihan anda.

Tok Aman Bali Beach Resort
Pantai Bisikan Bayu
Replika Kapal
Kedai keropok di Besut

8 comments:

Cik Misstree said...

Masa saya buat kerja lapangan PhD saya di Kelantan, teringin juga nak pergi ke Tok Bali. Saya tanya pemandu teksi sebab kereta saya tinggal di Sungai Petani, kos teksi nak ke To Bali dari bandar Kota Bharu dalam RM50.00. Saya terpaksa membatalkan hasrat melawat Tok Bali. Insya-Allah, lain kali melancongkan ke Kelantan nak pergi juga ke Tok Bali :)

dear anies said...

Bla laa agk nyer dpt dtg ke sini...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah..Cikgu dah sampai kampung saya tu. Memang sana pantai cantik. Nak solat, singgah masjid kuala semerak tu pun ok. ;-)

Kamsiah yusoff said...

makan megi ketam tak kat Tok Bali tu...

Abam Kie said...

as salam...jauh perjalanan luas pengalaman... hehehehe

http://www.zukidin.com/2014/09/berjumpa-dengan-blogger-shaiful-zaidi.html

BinMuhammad said...

Cantik rupanya area Tok Bali ni! Belum pernah singgah lagi...kena pergi ni. :)

ANIM said...

seronoklah nanti family..
maklumlah dah survey tempat menarik..

Unknown said...

saya pon baru je pegi pantai bisikan bayu..piknik ngan family..

Related Posts with Thumbnails