Friday, February 28, 2014

Benarkah ini manusia Kaum Aad?

Aktiviti cari gali gas di selatan timur padang pasir Arab menjumpai tinggalan rangka manusia saiz luar biasa. Ini adalah kawasan Gurun Arab dipanggil kawasan kosong, atau dalam bahasa Arab, 'Rab-Ul-Khalee'. 

Penemuan itu telah dibuat oleh pasukan Aramco Exploration. Seperti negeri-negeri Allah dalam al-Quran bahawa Dia telah menjadikan manusia saiz luar biasa yang sama seperti yang pernah diwujudkan oleh Nya sebelum itu.

Mereka adalah dari Kaum Aad di mana Nabi HUD dihantar. Mereka sangat tinggi, besar, dan sangat kuat, sehinggakan mereka boleh meletakkan tangan mereka di sekitar batang pokok dan mencabut ia. 

Kemudian orang-orang ini, yang telah diberikan segala kuasa, berpaling menentang Allah dan Nabi dan melampaui semua sempadan yang ditetapkan oleh Allah. Hasilnya mereka telah dibinasakan. Ulama Arab Saudi percaya ini adalah mayat kaum Aad.

Tentera Arab mengawal ketat kawasan itu dan tiada siapa yang dibenarkan untuk memasuki kecuali kakitangan Aramco.


Wallahua'lam.

Sumber; WhatsApp Group.

7 comments:

Kamsiah yusoff said...

agaknya kita ni separas lutut depa ja hehe

Kamsiah yusoff said...

agaknya kita ni separas lutut depa ja hehe

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Mugkin ada kebenaran juga mereka ini manusia kaum add. Allah lebih mengetahui.

BinMuhammad said...

Tak taulah..ramai yg kata gambar ni hanya photoshop sahaja. Wallahualam
Tapi perihal kaum Add itu memang benar..

Cik Misstree said...

Nabi Adam mempunyai ketinggian 60 hasta seperti dijelaskan oleh Rasullulah s.a.w. "Allah menciptakan Adam dengan tinggi enam puluh hasta" (Hadis Riwayat Bukhari Vol.IV no. hadis 543). Dalam hadis yang lain, ada juga menyebut perihal ketinggian Nabi Adam. “Sesungguhnya rombongan pertama yang masuk syurga seperti rembulan yang bersinar di malam purnama, kemudian rombongan berikutnya seperti bintang yang paling terang di langit, mereka tidak buang air kecil, tidak buang air besar, tidak membuang ludah, tidak beringus …. Istri-istri mereka adalah para bidadari, mereka semua dalam satu perangai, rupa mereka semua seperti rupa ayah mereka Nabi Adam, yang tingginya 60 hasta menjulang ke langit” (Hadis Riwayat Bukhari no. hadis 3327). Tidak hairanlah jika rangka tubuh kaum Aad dikatakan sebesar itu. Wallahu'alam.

THE AUTHOR said...

Hisss..besarnya...

dear anies said...

besau nyerrr

Related Posts with Thumbnails