Tuesday, May 7, 2013

Menikmati Mempelam Harum Manis Perlis.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. .

Apa khabar semua? Kita tutup soal politik.

Saya baru sahaja selesai berkebun di tanah sekangkang kera kat rumah ni. Sambil berehat, saya menikmati buah mempelam harum manis pemberian jiran sebelah. Mmm...Pelam dari Perlis ni memang sedap. Pernah rasa mempelam harum manis?

Nak lebih sedap kena makan dengan pulut susu.

Kat kampung ada sepokok pelam ni. Tapi buahnya selalu rosak dimakan ulat.

Kalau anda nak makan buah mempelam harum manis kenalah ke negeri Perlis. Pelam ni memang sangat popular kat sana.

8 comments:

Khai♥Rin : anies said...

smlm dgr kt radio..kt nyer kt perlis skrg tgh musim harum manis...waaaaaa best nyerrr

Wana Owen said...

dah musim pelam harum manis ke??wah...best nye!tak penah rasa lagi.

Kniedaz said...

saya tak suka mempelam masak noktah suka mempelam muda cicah sambal je noktah hehehe

Kesuma Angsana said...

dah boleh dapat murah lagi kalau di perlis... di KL ni mmg mahai lah !

Bin Muhammad said...

Betul kata KA..kalau tidak di Perlis atau Kedah, harga nya mahal... Tapi sesekali teringin, di beli juge

ANIM said...

dah musimnya yer...wajib terjah ni

Hanny Abdullah said...

adehhh...meleleh air liuq tengok, jeles betul, besok sure gi pasaq cari pelam

muslim garage said...

Asalam. Nk order harum manis perlis sms ke 0173529099 direct dr ladang chuping. Postage boleh di atur.

Related Posts with Thumbnails