Sunday, March 17, 2013

Pesta Ikan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa khabar semua? Hari ini saya ingin berkongsi kegembiraan rakan sekampung dengan saya. Mereka sedang ber'pesta ikan'. Foto-foto ni saya dapat daripada Fb Kelab Rock.


Ni rakan sepermainan  saya, saudara Azam. Sekarang ni dia jadi tok bilal masjid kampung saya. Besar jugak ikan yang dia pegang tu hasil memukat di tandop sungai berhampiran dengan pekan Simpang Empat.



Tengoklah hasil tangkapan yang lain.



Pemerhati pun ramai. Otw pi Alor Setar semalam, saya pun tengok ramai orang berhenti keta kat situ.


Ikan apa ni?





8 comments:

ANIM said...

geramnya tengok ikan..
bersih dan putih...

shaharudin said...

saya lalu kot tu time tu, nampak orang dok krumun tang tandop tu, ingat ada orang jatuh ka,baru lepas hujan kan time tu.

Ima Salsuzaima said...

wah besarnya ikan tu.. biar betul.hihi.apa nama ikan gambar bawah sekali tu? kalaun kat sini, kami panggil ikan putihan.sama tak?

Mar Haini Abdul Rahim said...

whoaaaa besar2 jgk ikan ! sedapnyee kalau bakar :D

Yatie said...

wahhhhh..mmng seronok tngk ikan hasil tangkapan....fresh gitewww...

Shaiful Zaidi said...

ikan baru ditangkap...

Shaiful Zaidi said...

betul abg Shaharudin...

mama said...

ehem besarnya ikan ..pandai dia menangkap ikan..

Related Posts with Thumbnails