Wednesday, June 20, 2012

Foto-foto di Sekitar Danau Toba, Indonesia.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Lihatlah foto-foto yang saya rakam di sekitar Danau Toba, Indonesia. Danau ini merupakan danau yang terbesar di Indonesia. Danau ini dipercayai terhasil akibat letusan gunung berapi lebih 25 juta tahun yang lalu.


Panorama yang cukup indah.

Lokasi sinetron.

Kota Parapat

Tempat penginapan di Danau Toba.

Pemandangan waktu pagi dari hotel.

Bergambar berhampiran kawasan Air Terjun Sipiso-piso berlatarbelakang Danau Toba.

SZ: Bila anda nak berkunjung ke Danau Toba?

17 comments:

Kesuma Angsana said...

wah cantik.. tq berkongsi

Shaiful Zaidi said...

@ Kesuma Angsana
u'r welcme

cendol said...

cantik gambar..nampak tenang dn damai je

cendol said...

sudah kelik kamu punya iklan ye..thanks :D

Shaiful Zaidi said...

@cendol
sama2

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

cantik..teringn nak pergi.

Adylia Qarissa said...

pernah sampai ke bukit tinggi jer...:)

kalau nak tau mengembara yang lain, boleh singgah sini

http://www.ceritaku.my/

ANIM said...

saya d p danau toba 2010
air terjun si piso-piso boleh tengok dari jauh ajalah kan..
ada rasa pisang goreng berkeju di danau toba?

Kazman / Sue said...

seronok tengok gambar tu.... waktu pagi tu sure tenang je hirup udara segar...

caliph shuriken said...

blom pnah pegi olidei sini, huh...

mama aini said...

ehem cantik sgt pic.pemandangan kat sana !!..bolih update kan nama hotel2 kat sana tak?..utk rujukan mama nanti..he2x..thanks..

Shaiful Zaidi said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim)
semoga hajat anda tercapai.

Shaiful Zaidi said...

@Adylia Qarissa
saya belum lg ke sana. nanti saya singgah.TQ

Shaiful Zaidi said...

@ANIM
ya betul..
minum air halia dpt pisang goreng free. tak pasti pulak ada keju ke tak...hehehe

Shaiful Zaidi said...

@Kazman / Sue
mmg menenangkan..
cuaca kat sana pulak sejuk...

Shaiful Zaidi said...

@caliph shuriken
di mana ada kemahuan, insyaAllah di situ ada jln...

Shaiful Zaidi said...

@ mama aini
salam mama..insyaAllah nanti saya akan update kan..

Related Posts with Thumbnails