Sunday, June 3, 2012

Bayi 4 Bulan Maut Ditekup.


Aik Zheng (kiri) dan Hui Kheng (tengah) masih bersedih dengan kematian anaknya.

BATU PAHAT - Bayi perempuan berusia empat bulan yang dikatakan hilang Rabu lalu dan kemudian ditemui tidak bernyawa di Tasik Y di sini kelmarin, disahkan menemui ajal akibat lemas ditekup dengan kain pada bahagian muka.


Berikutan itu, seorang janda berusia 42 tahun yang juga pengasuh bayi itu ditahan reman selama seminggu bermula semalam untuk membantu siasatan.



Menurut Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad, suspek bagaimanapun masih dirawat di Hospital Batu Pahat kerana patah kaki dan diletakkan di bawah kawalan pihak polis.


“Kami masih menyiasat kes ini termasuk dakwaan individu tertentu seperti disiarkan di laman sosial Facebook kononnya ada bayi lain yang mati sebelum ini ketika berada di bawah jagaan suspek,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Batu Pahat, semalam.



Din berkata, mayat Lim Xiu Yao, ditemui di sebalik pokok hiasan di kawasan Tasik Y di sini jam 7 malam kelmarin oleh orang awam yang sedang berjoging di sekitar tasik itu.



Menurutnya, sebelum itu, bapa mangsa, Lim Aik Zheng, 38, pergi ke rumah suspek di Taman Bandar di sini pada hari Rabu jam 9 malam untuk mengambil anaknya, namun mendapati Xiu Yao dan suspek tiada di rumah.



“Dua anak suspek yang berada di rumah memberitahu Aik Zheng, ibu mereka keluar bersama Xiu Yao ke Tasik Y sejak awal pagi lagi.



“Aik Zheng kemudian bergegas mencari mereka di Tasik Y kira-kira jam 10 malam setelah gagal menghubungi suspek menerusi telefon. Namun mereka tiada di situ,” katanya.



Din berkata, keesokan paginya selepas mendapat berita suspek dimasukkan ke Hospital Batu Pahat kerana patah kaki, bapa bayi itu terus ke sana untuk bertanyakan di mana anaknya.



“Suspek memberitahu dia keluar bersama Xiu Yao ke Tasik Y seawal jam 4.30 pagi untuk menampal iklan bagi menawarkan khidmat mengasuh.



“Menurutnya, tiba-tiba dia ditarik masuk ke dalam kereta oleh tiga lelaki tidak dikenali Ketika itu Xiu Yao masih berada di dalam keretanya,” katanya.



Din berkata, suspek mendakwa dia berjaya melepaskan diri ketika sampai di jalan berdekatan Stadium Batu Pahat, namun dalam keadaan panik itu dia terjatuh dan kakinya patah.



Aik Zheng yang bimbang keadaan bayinya segera membuat laporan polis setelah berasa curiga dengan cerita suspek.



“Bagaimanapun mayat bayinya ditemui beberapa jam kemudian,” katanya.



Menurut Din, kes tersebut kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenainya menghubungi balai polis berdekatan.



Sementara itu, ibu bayi malang berkenaan, Tan Hui Kheng, 35, tidak menyangka suspek sanggup berbuat demikian terhadap bayinya.



“Saya sungguh terkilan dengan insiden ini, saya belum puas tatap wajah anak saya. Jika benar suspek yang melakukannya, saya amat berharap pihak polis dapat mengheretnya ke muka pengadilan,” katanya dengan nada sebak.


4 comments:

Unknown said...

wah......kasian bgt yah.
kunjungan perdana d kampung sahabat.

Unknown said...

kejam sunggoh

Beautiful Salina said...

sedih & kesian dgr berita2 camni..masih wujud manusia yg kejam camtu..

#saya follow en.saiful dgn blog baru plak ye..dulu dh pernah follow dgn blog http://www.kasihsalina.com/..hihi..ni follower ke-800, kena bg special GA ni..haha..saja melawak ja..

mama aini said...

ehem..semakin ramai insan yg berhati binatang..sanggup membunuh kanak2 yg tidak berdosa..hu2x..manusia semakin hilang pertimbangan !!!..

Related Posts with Thumbnails