Tuesday, November 29, 2011

Apa Guna?

Batang pisang

Pisau lipat


Agak-agak apakah kegunaan dua-dua bahan di atas?

Terima kasih di atas komen-komen anda. Sebenarnya jika anda diberi sebilah pisau dan beberapa batang pisang, banyak perkara yang boleh anda lakukan. Semuanya bergantung kepada diri anda.
Antaranya ialah buat gulai batang pisang, rakit, tanam pokok pisang atau anda boleh cucuk jer batang pisau tu dengan pisau.

atau
jika anda tok mudim

anda boleh khatankan orang.

Sunat-Gambar hiasan.


8 comments:

KhaiRin said...

nak bersunat stail tradisional? hahahahah

kakchik@ella said...

byk kegunaannya.

Botak said...

nak buat rakit kot..

makdara TERdiva said...

mcm2 boleh.. :D

mama aini said...

banyak,gunanya!!!..he2x..ehem2x.skrg ni musim cuti sekolah..

Kazman & Sue said...

kalau saya batang pisang ni saya racik2x pas tu bubuh dalam besen basuh pinggan kat kenduri kawin... ia memudahkan untuk menanggalkan minyak pada pinggan dan mengurangkan penggunaan sabun...coba laa... petua dari orang kampung... tapi bilas kena bersih maa...naya kalau tak bersih....

Shaiful Zaidi said...

Salam...maaf lewat respon kpd komen2..
@ KhaiRin
jawapan yg saya cari...benar, tapi sekrg org dah tak guna batang pisang...huhuhu
@kakchik@ella
betul 3x...
@Botak
idea anda sgt kreatif...syabas...hehehe

Shaiful Zaidi said...

@ makdara TERdiva
mmg byk kegunaannya..
@ mama aini
betul tu mama...
@Kazman & Sue
sesuatu yg baru...may b boleh cuba lps ni....hehehe

Related Posts with Thumbnails