Wednesday, August 3, 2011

Kanji Kota.


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bagaimana puasa hari ini...ok ke? Hari ni dah masuk hari ke-3 kita berpuasa.

Alhamdulillah..semalam saya dapat menikmati kelazatan kanji dari Masjid Kota Sarang Semut. Kebetulan saya singgah solat Asar di situ dan kanji sedang diagihkan. Saya pun dapat sebungkus kanji.

Apa dia kanji? Orang Kedah biasa menyebut kanji, tapi jika anda orang luar anda mungkin terbiasa dengan bubur lambuk.

Memang menyelerakan bila berbuka dengan kanji.

"KANJI = BUBUR LAMBUK"

4 comments:

MaMa AiNi said...

salam ramadhan dr mama & family...oh kat kedah panggil kanji..kat selangor ni panggil bubur lambuk...smlm mama b]makan ..dpt dr masjid kat rumah mama...he2x..memang sedap !!..

Noor said...

hihih...bila tengok kanji nie, tak sabar nak blik kampung, ambik kanji kat masjid pastue makan dengan sambal tumis udang....perghhhh....sedapnyer.

Shaiful Zaidi said...

@ MaMa AiNi
tq mama...Ya org Kedah panggil kanji...so kalau mama mai kedah, gunalah perkataan 'kanji'..hehehe.

Shaiful Zaidi said...

@ Noor
Salam Puan..selamat berpuasa.
gaya puan menulis ni nampak mcm org utara gak...ya mmg sedaap kalau kita tambah 'aksesori' dlm kanji tu...eg. udang kering, daging, ayam etc...

Related Posts with Thumbnails