Tuesday, June 21, 2011

Haiwan-Haiwan Kesayangan Manusia.

Hari ini saya ingin berkongsi tentang beberapa jenis haiwan yang menjadi 'teman' manusia. Haiwan-haiwan ini dipelihara dan dijaga dengan baik oleh manusia.

Suatu masa dahulu, saya pernah mempunyai beberapa haiwan peliharaan. Antaranya ialah burung tekukur, kucing, arnab dan 'ikan karin' atau ikan pelaga. Anda juga mungkin memiliki haiwan peliharaan yang lain. Mungkin anda boleh kongsikan....atau anda orang yang tidak suka memiliki 'pets'.

Di bawah ini ada beberapa haiwan yang selalunya menjadi peliharaan manusia.
Burung

Arnab

Hamster

Kucing

Anjing
Ikan Flowerhorn



8 comments:

Shamsuddin Amin said...

syg semua...
tapi maleh nak jage... hehe

yatie Awang said...

yatie suka kucing...sbb tu kat rumah ada bela kucing...best main usap2 bulu dia

MaMa AiNi said...

mama ada lima ekor kucing,kucing pertama parsi(beli) n yg lain kucing jalanan yg dtg tumpang makan n tumpang tinggal sekali..he2x..mama kesian n bela !!tapi semua simpan kat sangkar diluar rumah..bila nak main baru keluarkan..

Shaiful Zaidi said...

@ Shamsuddin Amin
Baguslah en. Sham...sayang-menyayang amalan mulia..tang jage tu,mmg susah skit...he2x

Shaiful Zaidi said...

@ yatie Awang
peminat kucing rupanya...he3x

Shaiful Zaidi said...

@ MaMa AiNi
wow....banyaknya kucing kak Aini. Mesti comel2 kan...he3x.

dari dapur nasya said...

akak syg yg amt kat kucing,kalu kucing mati nangis kalah org putus cinta.Tapi la ni dah xbela dah pasai anak2 akak ada asthma. Nak buat teman bersembang terpaksa la bela kura2. Tapi kura2 afrika yg akak beli pun dah mati maybe sbb bby lagi kot. Yang ada la kura2 biasa tu je. Panjang betul umur dia dah 8 thn akak bela...

Shaiful Zaidi said...

@dari dapur nasya
salam akak...
menarik tu...bela kura2.jarang jumpa org bela kura2...

Related Posts with Thumbnails