Sunday, July 11, 2010

Hari Pertama.


Hari ini hari pertama aku bertugas di Kolej Matrikulasi Teknikal Kedah. Semuanya berjalan lancar. Aku bertemu dengan ramai rakan setugas baru dan berkenalan dengan mereka. Mereka ramah dan sedia membantu aku. Almaklum orang baru kat sini.

Pagi tadi aku mengikuti kuliah pertama yang disampaikan oleh rakan setugas, Pn. Suhana. Baru sebentar tadi aku mengendalikan kelas tutorial yang pertama daripada pukul 3.00 ptg hingga 4.00 ptg. Rata-rata pelajar dalam kelas aku mendapat 5A, 6A dan 7A dalam SPM tahun lepas. Aku cuba mengendalikan tutorial sebaiknya meskipun aku belum bersedia sepenuhnya. Kelas dimulai dengan sesi perkenalan dan aku memberikan jawapan bagi soalan-soalan peperiksaan tahun-tahun lepas.

Melalui pengamatanku, pelajar-pelajar di sini memang berdisiplin. Aku harap aku dapat menyesuaikan diri dengan cepat di sini. Aku juga perlu menelaah lebih banyak buku-buku dan nota-nota kuliah supaya aku lebih bersedia untuk menyampaikan ilmu.

No comments:

Related Posts with Thumbnails