Monday, August 11, 2014

National Spell It Right (SIR)@ KB Mall, Kota Bharu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Hujung minggu baru-baru ini, saya berkesempatan ronda-ronda sekitar Kota Bharu. Antara tempat yang mula dikunjungi ialah KB Mall.
Di KB  Mall, saya berpeluang menyaksikan pertandingan Spell It Right (SIR) yang sebelum ini hanya saya tonton di TV. Kagum juga melihat peserta-peserta yang berjaya mengeja dengan tepat perkataan yang dibacakan oleh panel hakim. Ada juga peserta yang tidak berjaya mengeja dengan tepat.
Pada pendapat saya, SIR boleh memberi faedah dan motivasi kepada pelajar-pelajar untuk menguasai kota kasa dalam bahasa Inggeris.
SZ; SIR loghat Kelate..

2 comments:

Kniedaz said...

Seronok tengok tapi kalau jadi peserta mesti gelabah dan gementar..bila dah gelabah nak mengeja pun dah tak betul

Teacher Basariah said...

suka tgk program ni kat tv..ada perkataan saya sendiri pon xpernah dengar

Related Posts with Thumbnails