Saturday, December 28, 2013

Suasana Sekitar Karnival Jom Heboh di Amanjaya Mall, Sg. Petani.


Masalah berbangkit

1.Kesesakan lalu-lintas sekitar Sg. Petani. 

2. Tempat letak kenderaan yang sesak. Bertambah-tambah sesak bila ada kenderaan yang diletak, menghalang laluan utama keluar masuk.

8 comments:

Khai♥Rin : anies said...

kesesakan tu mmgxboleh dielak..mn2 tmpt pon kalu ada JH ni cm tu jg

Shaiful Zaidi said...

jem kat jln tu mmg biasa, tapi kalau sengaja letak kenderaan tu ikut suka hati...mmg luar biasa..

Bin Muhammad said...

Kalau tapak pesta dan karnival, xdapat dielak dari kesesakan. Dapatlah juga aktiviti terakhir dicuti sekolah ni...

Cik Misstree said...

As-Salam.

Saya pi Jom Heboh hari Jumaat pukul 12.50 tengah hari, masih boleh dpt parking dalam Amanjaya Mall. Terlebih dahulu saya tunaikan solat zohor di surau Amanjaya Mall, masya-Allah, ruang surau wanita tidaklah seluas mana, menjadi bertambah sempit apabila wujud individu-individu yang menjadikan surau tersebut sebagai tempat berehat sambil bersembang dalam kawasan ruang solat. Dalam keadaan begitu sebaik-baiknya berehat dan bersembanglah di luar surau. Bab tandas lagi seksa, berbaris panjang tunggu giliran hendak masuk ke tandas.

Namun begitu, seperkara yg menghairankan saya ialah wujud kaum Adam yg berlegar-legar di Amanjaya Mall termasuklah tapak karnival Jom Heboh sekitar pukul 1.50 petang. Dalam hati saya berkata, "Depa ni tak pi solat Jumaat ka?" Nak kata depa tu semua musafir dari Kuala Lumpur, tak juga sebab boleh dengaq depa cakap loghat utara". Takkan depa kalau dari Perlis & Penang termasuk dari dalam Kedah boleh lepas tak pi solat Jumaat sebab musafir pi Jom Heboh. Yang dari Kuala Lumpur dan tempat-tempat yang jauh, ada syarat-syarat bermusafir yg perlu dipatuhi agar termasuk dalam kategori ruksah Solat Jumaat.

ANIM said...

hampir 5 tahun dok SP. baru ni ada jom heboh kat sp kan shaiful. khabarnya malam tahun baru ni ada sambutan besar2an di dataran zero.
moga Allah lindungi bumi Kedah

Shaiful Zaidi said...

satu kaedah perlu dicari agar masalah kesesakan dapat diatasi walaupun ada pesta atau karnival yang besar.
Ya dapat juga isi masa 'cuti'.

Shaiful Zaidi said...

terima kasih. Saya pun berpendapat fasiliti seperti surau dan tandas perlu ditambahbaik dan digunakan secara berhemah oleh pengunjung-pengunjung ke mana-mana acara besar.
Kakau depa nak solat Jumaat, Masjid Andalusia, Bandar Laguna Merbok dekat jer...lebih kurang 2km dari situ.

Shaiful Zaidi said...

dengar citer malam ni ada forum dan konsert.
Bersama Diana Amir, Farah Asyikin, Kumpulan Hijjaz dan Ustaz Badli Shah Alauddin di Dataran Menara JamS.P.

Related Posts with Thumbnails