Monday, September 30, 2013

Hujan Rahmat.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Alhamdulillah hujan turun sepanjang hari semalam hingga ke pagi ini. Walau bagaimanapun, ia tidaklah berterusan tetapi kadangkala hujan, kadangkala tidak. Terasa pagi ini cukup segar apabila menghirup udara selepas hujan. Hujan adalah rahmat.

Credit to: comelbercerita.blogspot.com

Dengan turunnya hujan, tumbuh-tumbuhan dapat hidup subur, benih-benih pokok bercambah, haiwan pula mendapat sumber air. Manusia paling banyak mendapat faedah daripada hujan. 

Kita digalakkan untuk berdoa ketika hujan. Moga-moga hujan yang turun ini bermanfaat. Moga tidak berlaku banjir atau bencana akibat kegagalan manusia menguruskan air hujan dengan berkesan.


Bagaimana cuaca di tempat anda?


11 comments:

❤Kamsiah❤ said...

kulim pun hujan...dah 2 hari berturut2 hujan lebat sebelah pagi...

mokjadeandell said...

kat perlis,hujan semedang..Takut juga kalau banjir mcm tahun dulu.Hope not.

Khai♥Rin : anies said...

sy suka kalu ujan pg2 terutama weekend hehehehe tarik selimut la

Teacher Basariah said...

kat perak ni panas......

Kesuma Angsana said...

hujan lebat di lembah kelang sehari dua ni !

Kakzakie said...

Pagi tadi mendung tempat kakak macam nak hujan tapi nampaknya tak jadi - gerimis aje.. sekarang dah cerah..

Kniedaz said...

di penang pagi tadi renyai2...alhamdulillah...tak lebat...kalau tak nak ke tempat kerja bercinta juga...sekarang dah tak hujan tp mendung masih lagi

ANIM said...

waktu hujan lebat ni antara waktu mustajab doa..
sebab hujan ni rahmat...
kat mekah kalau hujan, orang Arab semua keluar, suka . masa tawaf pun redah saja..
orang malaysia lain pulak, tunggu teduh..:-))

Ummiarissa Mahdi said...

cuaca mendung dan redup...sangat indah..

ummiross said...

Alhamdulillah, bila hujan terasa nyaman sikit udara. Betul tu, ketika hujan, masa mustajab doa, moga sama2 kita manafaatkan.

Princess Nusy said...

malam2 hujan best tido..hihi.. =D

Related Posts with Thumbnails