Tuesday, September 17, 2013

Biawak sesat di kediaman Laguna.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kelmarin, seekor biawak yg sesat hampir2 memasuki rumah jiran saya. Nasib baik tuan rumah perasan. Kalau tidak biawak yg bersaiz agak besar itu sudah tentu masuk ke dalam rumah.

Biawak tersebut dipercayai melalui longkang di hadapan rumah. Nasib baik jugak biawak tu tak singgah di rumah saya. Ketika kejadian saya berada di Penang.

Akhirnya biawak tu berjaya ditangkap. Moga biawak atau binatang yg merbahaya tidak lagi tersesat di kawasan ini.


20 comments:

Mohd Ghazali Abdullah said...

Besarnya...terkejut juga kalau terserempak ni.

❤Kamsiah❤ said...

hehe..dah macam cicak tokek dah...

Teacher Basariah said...

Besar tu..sekali tgk macam biawak komodo pun ada..huhu

p/s: teringat biawak di tasik harapan USM..ntah ada lagi ke tidak skrg ni?

Kakzakie said...

Dah macam buaya kakak tengok besarnya!!

Khai♥Rin : anies said...

besau nyerrrr

BUNDA a.k.a KN said...

besarnyer...dah tentu terkejut sangat yang terserempak ni..

Kesuma Angsana said...

besar nyer !

Amin A. R said...

errrrrr besarnya biawak!

Cikgu Bada said...

buat sup sedap..haaa

Cik Cammy Lia said...

eh takutnya...ape biawak blh buat p manusia ek??

Shaiful Zaidi said...

ya... betui3..

Shaiful Zaidi said...

hahaha...mcm buaya pun ada..

Shaiful Zaidi said...

betui teacher..

saya duk 4 thn kat Desa Harapan tu...selalu gak joging kat tasik tu...mmg byk bewak kat situ ..ntahlah lama tak pi sana.

Shaiful Zaidi said...

ya akak...

Shaiful Zaidi said...

besaq...

Shaiful Zaidi said...

ya Bunda

Shaiful Zaidi said...

betul KA

Shaiful Zaidi said...

semua org terkejut termasuk awak..

Shaiful Zaidi said...

ada ka org yg lalu nak makan....hehehe

Shaiful Zaidi said...

bewak ni kalau dia berasa terancam, boleh mencederakan manusia...

Related Posts with Thumbnails