Monday, July 15, 2013

Perasan Tak?

Untuk RENUNGAN DIRI & BERSAMA~

PERASAN TAK?...Duit RM50 kelihatan begitu besar bila dibawa ke kotak derma masjid, tapi begitu kecil bila dibawa ke StarHill, MegaMall dan seangkatan dengannya...

PERASAN TAK?...30 minit terasa begitu lama untuk berzikir, tetapi begitu pendek untuk menonton drama2 di televisyen...
...
PERASAN TAK?...Betapa lamanya 2 jam berada di masjid, tetapi betapa cepatnya 2 jam ketika menonton wayang di panggung...

PERASAN TAK?...Susah sungguh merangkai kata untuk dipanjatkan doa ketika solat, tapi betapa mudahnya cari bahan bersembang bila bertemu kawan-kawan...

PERASAN TAK?...Betapa seronoknya mendengar seruan dan teriakan yang berpanjangan waktu perlawanan bola sepak, tapi betapa bosannya bila imam solat terawih bulan Ramadhan lama dan panjang...

PERASAN TAK?...Susah sangat baca Al-Quran 1 juzuk saja, tapi majalah hiburan dan novel best seller 100 halaman pun habis ditelaah...

PERASAN TAK?...Orang berebut depan untuk menonton bola dan konsert, tapi berebut saf paling belakang bila solat Jumaat supaya boleh keluar..

22 comments:

Hisyam Muhibah said...

Terima kasih untuk muhasabah bersama

❤Kamsiah❤ said...

org yg memerhati perasan,kita yg melakukannya tak perasan..

Teacher Basariah said...

Betul2..perasan jugak..semoga ramadhan tahun ni jadikan kita insan yang lebih baik..ammmin

Kesuma Angsana said...

betul tu, ingatan utk diri sendiri juga ni !

Kniedaz said...

Perasan ....huhu

khairul hassan said...

betoi2 kena atas btghidong sendiri nih

Khai♥Rin : anies said...

perasan n terasa...

ANIM said...

Perasan..bila duduk depan quran boleh ngantuk tapi bila berblog..cerah je mata..)

Shaiful Zaidi said...

sama2..

Shaiful Zaidi said...

betuk akak..

Shaiful Zaidi said...

moga apa yg impikan akan tercapai.

Shaiful Zaidi said...

utk saya juga..

Shaiful Zaidi said...

La tahzan..

Shaiful Zaidi said...

ye ke??...hehehe

Shaiful Zaidi said...

betui 3x...

Abe Kie said...

salam...saya nak pos artikel ni..tengok2 u dah publish..maka x jadi la nak pos.. x apa...btw, nice info semuanya betul..

JunAina said...

Selalunya kalau buat kebaikan tu memang le banyak ja syaitan dok cucuk2. Kalau buat benda2 lagha tu syaitan dok tiup2 ja bagi sejuk bagi rasa syok.

Bin Muhammad said...

Ada yg perasan tp buat2 tak perasan. Tapi ada juga yang tak perasan.

Shaiful Zaidi said...

salam. ..takda masalah kalau Abe Kie nak publish jugak.

Shaiful Zaidi said...

syaitan memang sentiasa mengajak kpd kemungkaran..

Shaiful Zaidi said...

menarik kenyataan tu..

Kak Tie said...

mmg perasan..sbb tu walau nak kepasar lambak,pikir 2,3 kali...lain yg nak dibeli,lain yg dibeli...akhirnya kopak gak duit

Related Posts with Thumbnails