Sunday, July 28, 2013

Kisah Budak Paling Bodoh Dalam Dunia.

Sambil menggunting rambut seorang pelanggan, Mamak tukang gunting menunjuk kepada Ajoi yang bermain di depan kedainya sambil berkata.
Mamak: “Tgk budak yang pakai baju Power Ranger itu adalah budak yang paling bodoh di dunia”
Pelanggan: “Naper awak cakap macam tu mamak?”
Mamak: “Awak tgk ni..sambil memanggil Ajoi datang kepadanya. Kemudian Mamak tu menunjukkan 2 helai wang kertas kepada Ajoi. Satu RM1 satu RM10 dan berkata pada Ajoi.

“Nah awak ambil la duit ni,awak pilih yang mana?”
Ajoi mengambil duit RM1 dan mengucapkan terima kasih dan terus berlari.
Mamak:” Hahaha kan saya dah kata! Budak tu bodoh. Saya dah berpuluh kali tak terkira suruh dia pilih duit, dia mesti pilih duit yang paling sikit. hahaha!”

Sumardi yang melihat kejadian tu bertanya kepada Ajoi.
Sumardi: “Joi pasal ko tak ambik duit RM10 tu?”
Ajoi: “Aku takkan dapat duit RM1 lagi setiap hari kalau aku ambil duit RM10 tu. Ini kerana Mamak tu selalu suka kalau aku amik duit RM1.Kalau aku ambil RM 10 tu, permainan akan tamat”
Sumardi: “haha ko budak paling bijak dalam dunia”

5 comments:

Amin A. R said...

Hahaha... Itu mamak sudah kena main lah...... Licik budak tu :)

ANIM said...

mamak tunding satu jari bodoh kat ajoi..
rupanya 3 jari lain tunjuk bodoh kat mamak..
hee..

Harith Iskandar said...

ehehe bijak bijak

krole said...

hahaha sebenarnya budak tu paling pintar didunia...kesian ko mamak hahaha~

Bin Muhammad said...

Memang nampak bodoh tapi siapa yg bodoh sebenarnya?
Kisah yg amat menarik!

Related Posts with Thumbnails