Sunday, June 16, 2013

Meninjau Dusun di kampung kelahiran.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Selamat berhujung minggu dan Selamat Hari Bapa buat rakan2 yg bergelar bapa.

Semalam saya dan family berkesempatan berkunjung ke rumah kelahiran saya di Kampung Pisang ( mcm citer yg ada zombi tu. ... hehehe ), Kupang, Baling.

Dahulu rumah tok dan tokwan saya. Kini ia didiami oleh bapa saudara dan familynya setelah tok dan tokwan saya tiada.

Di keliling kampung memang banyak pokok buah - buahan yg sedang berbuah. Ada durian, rambutan, manggis, dokong.. .

Sempat jugak saya merasa durian dan rambutan yg dijamu paklang. Buah-buah lain belum masak.

La ni kat SP pun banyak buah2 tempatan ni, especially durians..., tapi lebih best makan buah2 yg fresh di dusun.

10 comments:

BinMuhammad said...

Best kalau balik kampung, kena pula musim buah...Wah! geram tgok buah rambutan tu. Kat sini..RM4 sekilo!

ANIM said...

Saya pun suka makan bawah pokok..
beli tepi jalan tak kick, heee

KM7 said...

Bestnya tengok pokok2 dah berbuah ni.

Mawardi yunus said...

pergh bestnya.. rambutan

krole said...

rndu lak nk mam durian~

Anonymous said...

wah seronok tgk buah2an ni. len ok, cuma doyan KA x makan hehehe

Teacher Basariah said...

meriahnya buah-buah tu..teringat dusun ayah di baling tapi dah dijual pun sebab jauh tak dak orang nak tengok2kan..habis buah dimakan tupai je..last2 jual..sayang lak rasanya..huhu..

Carlos Santiago said...

best best best

dear anies said...

hantar la durian sebiji dua ke sini...bleh jg wat durian crepe

JunAina said...

Salam...singgah dari blog makdara.

Sabtu lepas balik rumah mak mertua di Bota langsung tak ada buah apa2 pun. Tengok cerita kawan2 tempat lain tengah bermusim durian, rambutan dan manggis.

Related Posts with Thumbnails