Saturday, August 11, 2012

Cara-cara Membuat Ketupat Palas.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Suasana Aidilfitri makin terasa...Lagu-lagu raya juga makin banyak kedengaran di radio. Antara juadah yang popular di hari raya ialah ketupat. Di Utara, ketupat palas memang cukup popular. 

Saya pernah beberapa kali menolong ibu saya membuat ketupat palas. Tapi hasilnya OK la...hehehe

Pernahkah anda membuat ketupat palas?

Foto-foto di bawah mungkin boleh membantu anda untuk menghasilkan ketupat palas. 

Selamat mencuba

Credit to: Fa'e Za

8 comments:

Iera balqis said...

wahhh..ko sye kan,,belajar wat ketupat palas tu..pening-2..asyik xmenjadi..haishh..semangat nya awk nak raya..btw , SELAMAT HARI RAYA ..MAAF ZAHIR & BATIN :)
If you free time visit my new entry yea.. ;D

khairul said...

aku baju raya pon x terbeli lgi ni

roq said...

haha....sangat mudah...cer buat ketupat nasik....ha....mampu buat tutorial? kahkah

sesinggah la sini :)

Hanif Idrus said...

Panjang caranya..sure aku gagal..haha

Kasih Salina said...

tengok orang duk buat senang jer..tapi bila diri sendiri buat hampeh..nak siapkan sebiji berpeluh..kena belajar jugak nih..hihi..selamat berbuka..

mama aini said...

ehem..mama tak pernah lagi buat ketupat palas ni..selalu beli yg dah siap direbus..terasa cepat masa berlalu..raya dah semakin hampir..

izyantyPersonalTaste said...

nie ketupat betina 2pasal senang, yg selalu org tua2 buat ketupat jantan kena pusing camna thah,...selalu salah buat jadi ketupat camni he3...

Kesuma Angsana said...

KA yag ni suka makan, nk buat x pandai, tq berkongsi ye

Related Posts with Thumbnails