Friday, January 27, 2012

Menuju Ke Puncak Jerai.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari Selasa yang lalu, saya memandu di laluan yang saya anggap paling mencabar selama saya mendapat lesen memandu, iaitu jalan menuju ke puncak Gunung Jerai. Ini kali ke-3, saya naik Gunung Jerai. Dah lebih 15 tahun tak naik. Sebelum ni  naik van sewa sahaja.

Bila dah sampai atas, baru rasa puas sebab boleh tengok pemandangan sawah padi, pulau-pulau dan petempatan penduduk yang terbentang luas.

Kat atas Gunung Jerai ada banyak tempat menarik, tapi saya tak sempat pi semuanya. Kalau anda nak bermalam/bercuti kat puncak Gunung Jerai pun boleh...ada Hotel Regency.

Ada boleh pilih sama ada nak naik kereta sendiri atau menggunakan perkhidmatan van sewa. 

Anda pernah sampai ke puncak Gunung Jerai? 




 

 



  




6 comments:

Anim said...

shaiful..saya dh sampai puncak ke2 tertinggi di g.jerai. nak p paling tinggi tak dibenarkan krn skrg jd kawasan larang tentera http://bicaraneem.blogspot.com/2010/06/memori-gunung-jerai.html

Shaiful Zaidi said...

@ Anim
salam cikgu... ya ka.
saya dah lawat entri cikgu ttg Gg. Jerai...menarik.

KhaiRin - anies said...

xpenah smpi lg..tgk dr jauh jer

Shaiful Zaidi said...

@ KhaiRin - anies
try la bercuti kat atas puncak G.Jerai..

mama aini said...

indahnya pemandangan kat gng jerai ni..mama tak pernah sampai kesini lagi..hu2x..

Shaiful Zaidi said...

@ mama aini
kalau mama dtg Kedah, jgn lupa naik G. Jerai.

Related Posts with Thumbnails