Sunday, September 25, 2011

Penampilan Status Facebook Ganggu Privasi .



Assalamualaikum dan selamat malam.

Malam ini saya ingin berbicara tentang Facebook. Saya selalu gunakan Facebook. Mungkin rakan-rakan blogger pun sama macam saya. Cuma saya kurang berpuas hati tentang penampilan terbaru di paparan utama Facebook (bulatan Merah) tentang apa yang rakan-rakan Facebook(Fb) sedang lakukan dan apa yang sedang kita sedang lakukan di  wall rakan Fb yang lain. 

Pada pendapat saya, ia kurang wajar. Cukuplah ia dipaparkan pada wall sendiri. Ia sebenarnya telah mengganggu privasi kita.

Apa pendapat anda?

8 comments:

akuanakpahang said...

Salam.. saya lebih berminat ruangan sembang itu di offlinekan cuba klik sembang diluar talian.

Niza Romli said...

sy pun tak suka dgn penampilan fb yg baru ni..tengok pun pening.

Shaiful Zaidi said...

@akuanakpahang
salam En. Yasin...saya pun selalu jugak offkan chat..coz apabila di'on'kan terlalu ramai yg ingin chat khususnya bekas pelajar saya...tak terlayan...hehehe.

Shaiful Zaidi said...

@ Niza Romli
sama la kita..hehehe

Ticer Syah said...

mmg mengganggu pun.. kita nak buat apa pun orang tau.. sibuk aje.. hoh.. tapi katanya ada cara nak buang menda alah tu.. tp kita je la boleh buang.. orang lain ttp boleh tngok kita..

nak kata pening tu takde la sangat. cuma dah benda pree kan.. tuan tanah berhak nak buat apa pun.. kita nak komplen pon susah sbb kita tak bayar sesen pon.. adoi

Shaiful Zaidi said...

@ Ticer Syah
salam...terima kasih puan.
tuan tanah bagi kita guna Fb free...mcm2 boleh dilakukannya termasuk memberikan maklumat kita kpd pihak ketiga...tp harap2 itu tak berlaku...so kena hati2 bila upload foto atau apa sj status dlm Fb..

MaMa AiNi said...

assalam en.shaiful..he2x..mama pun pening kepala tgk FB mama ni...nampak serabut sangat..

Shaiful Zaidi said...

@ MaMa AiNi
salam mama..setuju dgn mama...hehehe

Related Posts with Thumbnails