Tuesday, May 24, 2011

Kisah Kahwin.


Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert, Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.

Suzy: Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.
Ayah: Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy: Tapi mengapa?
Ayah: (Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu. Tapi, jangan beritahu ibumu ye!
Terkejut dengan jawapan itu, suzy pergi pula kepada ibunya.
Suzy: Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu: Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
Suzi: Tapi kata ayah, Robert itu abang saya. Adik beradik kan tak boleh kahwin.
Ibu: (Separuh berbisik) Hmmm.... Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy: Ha!!??!!

Credit to Hafizan Yusof

SZ: Mengapa ramai wanita lambat kahwin?

2 comments:

yatie Awang said...

masalah jugak macam ni haha

MaMa AiNi said...

aha..memang ada kisah2 tersebut skrg ni !!!wanita fobia ngan perangai sesetengah lelaki kot?..sbb tu lambat kahwin..apapun mama berkahwin awal n ank dah besar..ha 2x..untungnya berkahwin awal..

Related Posts with Thumbnails