Thursday, May 5, 2011

Cuba Teka....Buah apa?

Buah apa?
Dah lebih 20 tahun saya tak lihat buah ni. Semalam ketika balik dari sawah dan bertemu dengan saudara di kampung, saya diberikan buah ini....

Masa kecik-kecik dulu, saya memang suka panjat pokoknya dan makan buah ni.

Rasanya kelat.....

Sapa tau.....Buah apa ni?



10 comments:

mary ann ;) said...

hmmmm..buah apa tu?cm penah tengok, tapi terlupa nama apa..hehe

Shaiful Zaidi said...

@mary ann
hmmmm.....cuba ingat balik.

neslO_ais said...

emm bukan jering ke tuh??erkk.. sori kalo salah :D

LanKota said...

Buah mertajam lorr.. kt mna dpt tu? lama tak nmpk.

Shaiful Zaidi said...

@neslO_ais
mmm....Good try, tp x betul la. xpe.

Shaiful Zaidi said...

@LanKota
tepat sekali jawapan anda. Buah ni mmg susah nak jumpa..Dapat kat kg saya di Kota Sarang Semut.

LanKota said...

Yesss.. hahaa.. Kita kan sekampung, sempadan kat masjid BT9 ja.

Shaiful Zaidi said...

@LanKota
sori tak perasan pulak kita sekampung... buah mertajam tu di belakang rumah Md Rodzi Paksu Lah kat Bt. 9. Dia yg bagi kat saya.

yatie Awang said...

kat tempat saya panggil buah padang

srikandi cinta said...

buah apa ek? serius tak pernah tengok

Related Posts with Thumbnails